0
30 שנה קניה בטוחה שירות תיקונים משלוח מהיר
התקשרו לייעוץ 03-5337349

המדריך לבחירת גנרטור

 
  צעד ראשון לפני בחירת הגנרטור:

ראשית כל מומלץ מאוד לוודא שיש מקום מרווח עבור הגנרטור כי מצד אחד הוא צריך להיות מוגן מפני גשם ומצד שני לא בריא להחזיק אותו במבנה סגור הואיל והוא פולט גזים לחלל האוויר. לכן השלב הראשון הוא אכן לוודא שיש מקום מתאים.
 
"איזה הספק הכי מתאים לי?"
מומלץ לבחור הספק של 30 % יותר מסך הכולל של ההספק הכולל הנדרש. אם לצורך העניין יש לנו כמה מכשירים הדורשים בסה"כ 5000w  עוצמת ההספק של הגנרטור צריכה להיות לפחות 6500w
 
תכונות של גנרטורים שכדאי לחפש:
חיווי למצב הדלק במיכל, התראה על חוסר בשמן, מנגנון כיבוי אוטומטי למקרה של תקלה או עומס יתר, מנגנון השתקה (גנרטור מושתק). כמובן שתמיד יש חידושים טכנולוגיים ועליהם ניתן להתעדכן אצל אנשי מקצוע מומחים.
 
סוג הפעלה?
חלק מהגנרטורים מופעלים באמצעות כבל משיכה וחלקם באמצעות כפתור הנעה חשמלי (סטרטר), ויש גנרטורים הכוללים את שתי השיטות. מובן שנוח יותר להפעיל גנרטור בהנעה חשמלית, אבל הדבר עשוי לייקר מעט את מחיר הגנרטור.
 
מה ההבדלים: גנרטור קטן, גדול או חירום 
גנרטור קטן מיועד בדרך כלל לשימוש פרטי כגון: מחנאות, שימוש ביתי מצומצם, קראוון, מבנה נייד, יציאה לטיול וכו'. גנרטור מסוג זה הינו קל לנשיאה אולם ההספק של גנרטור כזה יחסית מוגבל.
גנרטור בינוני מספק חשמל לפרקי זמן ארוכים יותר. השימוש בגנרטור מסוג זה מגוון ועליו נמנה קמפינג מרוחק, אירועים, שימוש ביתי מורחב ועוד
גנרטור חירום מיועד לתת ביטחון למקומות בהם אספקת החשמל היא קריטית בכל רגע. למשל אולמות אירועים וכדומה. הגנרטור מופעל אוטומטית בעת הפסקת חשמל, ומהווה תחליף לאספקת החשמל הסדירה, זאת בהתאם להספק הגנרטור. בגנרטורים מסוג זה נעשה שימוש גם בבנייני משרדים, בנייני מגורים, בבתי חולים ובסיסים צבאיים.
 
מייצב כוח (AVR)
מייצב כוח הינו מכשיר שמטרתו לשמור על זרם חשמל אחד יציב. בכך הוא מונע נזקים למכשירי החשמל המחוברים לגנרטור כתוצאה מקפיצת מתח. חשוב לדעת שלא כל הגנרטורים כוללים מייצב מתח מובנה. לכן, במידה ומעוניינים לרכוש גנרטור עם מייצב כוח מובנה, יש להתייעץ עם איש מקצוע מבין.